Fasole si linte

fasole_linte_naut

Lintea face parte din familia leguminoaselor, alaturi de fasolea boabe si mazarea, si este foarte nutritiva. Este foarte bogata in fibre, mentinand regularitatea intestinului, scazand nivelul colesterolului si incidenta cancerului de colon la adulti.

Nutrienti in linte (o cescuta de linte  gatita)

VITAMINE:
Vitamina A – 16 IU
Vitamina C – 3 mg
Niacina – 2 mg
Acid folic- 358 mcg
Tiamina – .3 mg
Riboflavină – .14 mg

Contine si alte cateva vitamine in cantitati mici.

MINERALE:
Potasiu – 731 mg
Sodiu – 12 mg
Calciu – 38 mg                                                                                                                                                                                                           Fosfor – 356 mg
Magnesiu – 71 mg
Fier – 6.5 mg

De asemenea contine mici cantitati de seleniu, mangan, cupru si zinc.

Cand pot introduce fasolea sau lintea  in alimentatia bebelusului?

Lintea sau fasolea se recomanda a fi introduse in alimentatia bebeluslui intre 8 – 10 luni. Considerat un aliment cu un continut ridicat de proteine, o burtica tanara nu poate fi capabila de a digera corect lintea şi alte leguminoase precum fasolea.aca in urma mesei care a continut linte copilul acuza dureri de burtica sau are multe gaze intestnale se mai amana introducerea lintei.
Alaturi de soia, lintea face parte din alimentele favorite a vegetarienilor. Datorita timpului de fierbere mai redus, este o alternativa buna la fasole.
Boabele pot cauza flatulenta, deoarece contin un tip de carbohidrati care se descompun greu in tubul digestiv si nu este absorbit cu usurinta. Din acest motiv este recomadat ca lintea, precum fasolea, sa fie lasata la inmuiat cateva ore si schimbata apa atunci cand o fierbi. Se fierbe pana cand devine moale.
Dupa varsta de 1 an este indicat sa incluzi in meniul copilului cel putin 2 portii de mancare pe baza de leguminoase pe saptamana.
Lintea se asociaza bine cu celelalte leguminoase, cu cereale sau cu legume: cartofi, morcov, ardei,rosii.

Cum sa alegem linte si fasole perfecta pentru mancarea bebelusului!

Linte:

Lintea se gaseste in mai multe culori, portocalie, verde, galbena, maronie, rosie. Continutul de fibre difera de la un tip la altul. Tipurile cele mai recomandate sunt lintea maronie si lintea verde, deoarece ele isi pastreaza cel mai bine forma si proprietatile in urma fierberii. Alte tipuri tind sa se transforme intr-o pasta Gasesti linte in magazine sub forma varsata sau ambalata, in punga sau la cutie. Lintea varsata nu trebuie sa se afle intr-un loc cu umezeala sau langa o sursa de umezeala. Lintea ambalata nu trebuie sa contina aditivi.De asemenea, este foarte important sa se examineze cu atentie boabele de linte. Acestea nu trebuie sa fie perforate, iar pachetul sa nu aiba urme de insecte, paraziti sau larve.
Lintea la cutie nu trebuie sa aiba ambalajul deformat sau umflat, pentru ca o astfel de stare poate facilita aparitia unor microorganisme daunatoare.Lintea trebuie neaparat sa aiba pe ambalaj un termen de garantie. Ea nu poate fi consumata peste ani si ani, chiar daca uneori exista aceasta idee gresita ca ea poate fi pastrata oricat de mult timp.

Fasole:

Fasolea uscată este comercializată la vrac, preambalată sau la conservă. Se depozitează într-un recipient închis, într-un loc uscat, răcoros și ferit de lumină și rezistă până la 12 luni.

Cel mai bun mod de a gati linte sau fasole pentru bebelus!

Există mai multe soiuri de linte, însă 3 sunt principale, restul fiind variații ale acestora: lintea “roșie” (care de fapt are culoare portocalie), lintea “verde” și lintea “maro”. Durata de pregătire, textura mâncării rezultate și conținutul de fibre sunt diferite în funcție de tipul de linte.Cel mai repede fierbe lintea roșie (în aproximativ 20 minute), urmează cea verde (în jur de 30 de minute), iar lintea maro fierbe cel mai greu (40-50 de minute).
Lintea roșie este cel mai des folosită în supe-cremă, prin fierbere pierzându-și textura, în timp ce lintea verde, dar si cea maro, sunt folosite mai des in “tocănițe”, ele păstrându-și în mare parte forma în procesul de prelucrare termică.Datorită conținutului mai mic de fibre, lintea roșie e mai ușor digerabilă și produce mai puține gaze decât cea verde sau cea maro. De aceea e indicată ca primă opțiune între tipurile de linte pe care le poate încerca bebelușul.

Pentru a reduce cantitatea de gaze care ar putea apărea ca reacție la consumul de linte, respectiv pentru a ajuta lintea să devină mai ușor digerabilă, puteți încerca să:

  • puneți la înmuiat lintea cu o seară înainte, în apă curată; înainte de prepararea ei aruncați apa în care a stat peste noapte. Aduceți apa la punctul de fierbere, lăsați să dea în clocot, aruncați apa, adăugați alta fierbinte, dați din nou în clocot, schimbați apa din nou și apoi lăsați lintea să fiarbă. Deși pare un proces obositor, rezultatul final va ajuta digestia;
  • adăugați la fierbere un cartof – va mai înmuia coaja lintei;
  • fierbeți lintea la foc foarte mic, pentru 1-2 ore;
  • adăugați la fierbere o bucată de ghimbir proaspăt.
Înainte de a găti lintea e foarte important să o spălați bine, în câteva rânduri de apă rece, până la eliminarea tuturor impurităților.

În ceea ce privește eventuale reacții alergice, vestea bună este că lintea nu se găsește între alimentele alergene.

Fasolea uscată se prepară cel mai adesea fiartă după ce a fost înmuiată în apă rece pentru câteva ore (de regulă peste noapte). Prin înmuiere se scurtează și timpul de fiebere. Pentru a elimina substanțele care provoacă flatulență se recomandă ca fasolea să fie clătită în mai multe ape și de asemenea să fie aruncată apa în care a fiert. Fasolea uscată necesită un timp lung de fierbere de la o oră până la patru ore.

Retete linte ,fasole :

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s